.

توضیحات دسته بندی

 همیار مجالس، فضایی برای تامین بادکنک، ریسه، ظروف یکبار مصرف، تزئینات، گیفت و هدیه، لوازم سرگرمی و آتش بازی، ملزومات برگزاری تشریفات و مراسم های شادی و عزا

 

روانشناسی شادی و غم

شادی و غم دو حالت و بخش جدانشدنی از زندگی ما انسان هاست. اگر به بازدید مناطق گردشگری، آثار باستانی، یا موزه های این آثار و موزه های مردم شناسی سر بزنید، گونه های مختلف این شادی ها و حزن ها را از گذشته های دور حیات بشری می توانید ببینید چرا که زندگی سرشار از تجربه ها و خاطرات تلخ و شیرین است. جالب است که خداوندِ جان و خرد، به حکمت خود بستر این شادزیستن و ابراز اندوه را در درون و بیرون هر انسانی به ودیعت گذاشته است. قلب که یک عضو حیاتی در بدن ماست، منزل و ماوای شادی و غم در درون هر انسانی نیز هست؛ کما این که چشم و دهان از جمله ابزارهای بیرونی اظهار و نمایش اندوه و سرور است.

اگراز منظر روانشناسی فردی به موضوع نگاه کنیم مشاهده می شود که اساساً انسان ها به تغییر نیاز دارند. این تغییر در بُعد فردی، گاه به جنبه ی روان تنی بر می گردد؛ گاه به جنبه های عاطفی و احساسی و امور فطری بشر ربط دارد. گاهی هم این موضوع از خاستگاه های اعتقادی افراد ریشه می گیرد.

همچنین اگر به مقوله شادی و غم از بعد روانشناسی اجتماعی توجّه شود مشاهده می کنیم که جامعه ی زنده و پویا نیازمند و دارای بسترهای فوران و انفجار شادی ها و غم هاست. مناسبت های ملی و اجتماعی، مناسبت های مذهبی، مسابقات ورزشی، مسابقات علمی، مسابقات سرگرمی، رقابت های مدارس، المپیادها، مسابقات رباتیک و شکست و پیروزی در آن ها، جنگ ها و... هر کدام زمینه ساز بروز و ظهور غم ها و شادی هاست.

 

مراسم شادی و حزن اجتماعی، دینی، اداری و سازمانی، و خانوادگی، فرصت هایی برای بهسازی هویت مذهبی و ملی و تقویت ارتباطات

اگر تقویم خود را ورق بزنید ده ها مناسبت مذهبی و اجتماعی، بزرگداشت، عید، شهادت، میلاد و... ثبت شده است که در طول سال بروز و ظهور خارجی دارد. مثلا مناسبت های نیمه شعبان (میلاد منجی عالم حضرت مهدی عج)، غدیر (عید ابلاغ امامت امیرالمومنین علی ع و دیگر حضرات معصومین از سوی پیامبر خاتم ص)، دهه محرّم (عزای شهادت حضرت سیدالشهدا ع به دست غاصبان نظام خلافت)، فاطمیه ( غصب خلافت امیرالمومنین در کودتای سقیفه، ضرب و شتم حضرت  فاطمه س، تعظیم شعائر دینی شهادت مظلومانه حضرت زهرا س)، مبعث و میلاد پیامبر اکرم ص، میلاد امام رضا ع، میلاد حضرت معصومه س  و دهه کرامت، عید فطر و عید قربان، در کنار ده ها مناسبت دینی دیگر مثل مراسم شب های قدرِمضان و اعتکاف، از جمله مهم ترین مناسبت های اسلامی است که بیشترین گستره ی تاثیر در شادی و عزای عمومی را در سراسر کشور و یا حتی جهان، توسط شیعیان ایران و دیگر کشورها دارند. همین طور مواردی مثل 22 بهمن، روز معلم، روز دانش آموز، روز پرستار، روز پزشک، روز مهندس، روز طبیعت، شب یلدا، عید باستانی نوروز و ده ها مناسبت دیگر، از جمله بزرگداشت های اجتماعی و ملّی هستند که به فراخور گستره های ملّی یا صنفی و... دارند.

در کنار موارد فوق، گونه های دیگر از برگزاری مجالس و بروز غم و شادی را به صورت محدود تر در خانواده ها و محلّات شهر شاهد هستیم. البته برخی از این مراسم متعارف تر و برخی محدود یا رو به انقراض است: جشن تولد، جشن آش دندونی، سنّت عقیقه، مراسم خواندن اذان و اقامه در گوش نوزاد، جشن قرآن، جشن تعیین جنسیت، جشن عبادت، جشن عقد و عروسی، مراسم جهاز برون، مراسم جشن چیدمان سیسمونی، جشن تکلیف، جشن الفبا، آش پشت پای مسافر، میهمانی و مراسم افطاری، دورهمی بازگشت مسافر، ختنه سورون، مراسم نامزدی، مراسم خواستگاری، مراسم سالگرد ازدواج، سالگرد عقد، مراسم بله برون، سنّت حنا بندان، مراسم سمنو پزان، جشن فارغ التحصیلی، میهمانی قبولی کنکور، جشن عاطفه ها، فوت عزیزان خانواده ها، مجالس بزرگداشت شهادت عضو خانواده، میهمانی دفع بیماری مهم از عضو خانواده، مراسم روضه ی هفتگی و ماهانه خانگی، مجالس هفتگی هیئت ها، جشن شکوفه ها، مراسم خاکسپاری، مراسم ختمِ سوم، هفتم، چهلم و سالگرد فرد متوفّی، مجلس توسّل هفتگی، مجلس حدیث کساء، مجلس دعای کمیل، مجلس دعای ندبه، مراسم زیارت عاشورا، مهمانی بازگشت حاجی از خانه ی خدا (حاجی خوران)، مراسم بازگشت از زیارت عتبات مقدسه، مراسم افتتاحیه همایش های علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مختلف، مراسم کلنگ زنی پروژه ها، مراسم افتتاحیه پروژه های شهری، منطقه ای و ملّی، مراسم اختتامیه سمینارها و... و ده ها مراسم دیگر، از جمله نمودهای شادی و غم در جامعه است. نکته مهم این است که برپایی و حضور در این تشریفات گوناگون ضمن تقویت ارتباطات و دوستی و صمیمیت ها، حامل تحکیم هویت های ملی و مذهبی و یکپارچگی هر چه بیشتر آحاد جامعه می شود.

 

نمادها و کارکرد آن ها در شادی و حزن

امروزه برای اظهار شادی یا حزن از نمادهایی فیزیکی استفاده می شود. نمادها کارکردهای زیادی در زندگی و ساختار شهری دارند. برای مثال پرچم ایران پای ثابت تمامِ مراسم های رسمی در ادارات و ساز مان های دولتی، بخش عمومی و تظاهرات های ملی و سیاسی داخل کشور عزیزمان ایران است؛ چرا که پرچم نمایانگر هویت و وحدت ملّی است. یا برای مثال رنگ سبز نشانه ی روشنی، امید و به عنوان رنگ سیادت و ولایت اهلبیت عصمت و طهارت نماد شده است و برای اعیاد شیعه - از جمله غدیر و میلاد امیر عالم حضر ت علی بن ابیطالب ع - از پرچم و کتیبه و بیرق با این رنگ بیشترین استفاده می شود. رنگ قرمز در پرچم سید و سالار شهیدان به نشانه ی خون به ناحق ریخته ایست که منتقم آل محمد ص روزی به اراده الهی قیام و ظهور می نماید و از جمله به خونخواهی ثارالله می پردازد.همینطور است رنگ مشکی در ابزار و وسایل عزاداری حضرات معصومین علیهم السلام  که تمامی آنان به زهر کین مسموم یا بر اثر جراحت به شهادت رسیده اند.

 در سایر مراسم هایی که مردمان خوب سرزمین ما برپا می کنند نیز کم و بیش از نمادها بهره می گیرند. گاهی این نمادها در رنگ خودنمایی می کند، یا در شکل، یا در یک کالا. مثلا بادکنک پای ثابتِ تمامی جشن های مذهبی، اجتماعی و ملی و خانوادگی است. از همین جا می توان توجه نمود که ابزار و وسایل برگزاری میهمانی ها، جشن ها، بزرگداشت ها، سمینارها، سمپوزیوم ها، کنفرانس ها، مجامع، کنگره ها، کمیسیون ها، میزگردها و... و مراسم های خانوادگی و فامیلی دو بخش هستند:

  • دسته ای از کالاها که جنبه ی عمومی دارند و در هر مراسمی قابل استفاده هستند. به عنوان نمونه بادکنک در هر شادمانه ای( اعم از یک جشن خانوادگی مثل جشن تولد، یا یک جشن صنفی مثل روز معلم، یا یک رویداد ملی مثل راهپیمایی 22 بهمن) قابل استفاده است. یا نمونه دیگر خوراکی ها هستند. بسیاری از خانواده ها در مراسم ختمِ عزیزان خود به عنوان خیراتِ متوفّی خوراکی های مختلف مثل میوه، آب میوه، آب معدنی، شربت، شیرینی، کیک، وعده غذا مثل چلو کباب، چلو جوجه کباب، چلو خورشت قیمه و قورمه و عدس پلو و... بین دوستان، آشنایان و بستگان خود توزیع می کنند. برخی اقوام ایرانی از گذشته دور تا هفت روز عزاداری دارند. امّا نکته آن است که همین غذاهای مجالس عزاداری، در مراسم های شاد نیز عینا قابل استفاده است.
  • دسته ای از کالاها نیز اختصاصی مراسم های خاص می باشند.به عنوان مثال تم تولد ویژه مراسم جشن تولد است و قابلیت استفاده در مناسبت ها و مراسم های دیگر ندارد.
  •  

فروشگاه دیدار بیش از 15 سال است که در کار تولید و عرضه محصولات فرهنگی فعالیت می کند. نتیجه تلاش مستمر همکاران دفتر فرهنگی دیدار تولید، تدارک  و ارائه کالاهایی است که مشتریان وفادار و مشتریان جدید آن، هر ساله با این کالاها بخشی یا تمام نیازهای برپایی یک جشن یا یک مراسم عزا را سامان می دهند و در نتیجه هر سال هزاران میهمانی و مراسم خانوادگی، محلّه ای، سازمانی و... با استفاده از این کالاها برپا می شود. هر چند رویکرد اولیه فروشگاه دیدار تولید و عرضه محصولات فرهنگی بوده است، اما همواره در کنار این محصولات و به اقتضاء، برخی کالاهای عمومی قابل استفاده در مراسمات را نیز عرضه داشته است.

یکی از دغدغه هایی که بارها  به تکرار از سوی مشتریان فعال فروشگاه مجازی دیدار یا فروشگاه حضوری محصولات مذهبی دیدار مطرح می شود این است که فروشگاه دیدار

  • اولاً علاوه بر کالاهای تخصصی هر مناسبت مذهبی، کالاهای تخصصی سایر مراسم ها و میهمانی هایی که بطور معمول خانواده ها یا مدارس و سازمان ها به آن ها نیاز دارند تولید و عرضه نماید.
  • ثانیاً فروشگاه دیدار به عرضه حرفه ای سایر اقلام کالایی یا خدماتی مورد نیاز مراسم های دینی، صنفی و اجتماعی که آن کالاها و خدمات جنبه ی مصرف عمومی و فراگیر دارد اقدام نماید.

 

استدلالی که از سوی مشتریان فروشگاه دیدار برای این تقاضا انجام می شود در چند وجه مطرح می شود:

  • آنان می گویند با عرضه این کالاها توسط فروشگاه دیدار، برای ما صرفه جویی در زمان و هزینه های ارسال کالا حاصل می شود.
  • می توانیم به سلامت کالا و وصول آن اطمینان کامل داشته باشیم.
  • خریدی با قیمت مناسب خواهیم داشت.
  • به لحاظ فرهنگی، محصولات مناسب تری تولید یا عرضه می شود و از این جهت با شرایط مطلوب تری روبرو هستیم.

دیدار در پاسخ به این درخواست منطقی و به جا از این پس تلاش دارد تا در کنار فعالیت های پیشین خود، فعالیت های جدید در عرصه های بالا را ساماندهی و گسترش دهد که راه اندازی این بخش سایت و تجهیز سایر زیر ساخت ها در این رابطه است. ضمن این که با  تولید چندین محصول مرتبط با شب یلدای 1403  زینت بخش شادی و فضای مراسم و مجالس خانوادگی و سازمانی تعدادی از مشتریان گرامی آنلاین شاپ دیدار بود.

 

رابطه فرهنگ و کالا

     جدای از مساله هزینه های تولید و تامین کالا و مسایل و مشکلات انبار و انبارداری کالاها، این دغدغه مشتریان یعنی جنبه فرهنگی موضوع، برای مدیریت فروشگاه دیدار حائز اهمیت است. نیاز به توضیح زیاد ندارد که یکی از بسترهای تغییر فرهنگی، کالاها هستند. بسیاری از کالاها همراه خود بارِ فرهنگی دارند و با هرگونه مصرف این کالاها، فرهنگِ همراه آن کالا نیز نشر می شود. الان سالیانی است که در کنار بحث خودکفایی با "تولید ملّی"، موضوع تحکیم "فرهنگ ملّی" نیز مطرح است. خوشبختانه تولید کنندگان زیادی به موضوع رونق تولید ملّی پرداختند و در این شرایط تحریم ظالمانه، کشور توانست در خیلی از کالاها بی نیاز از بازارهای خارجی شود؛ لیکن در مورد توجه به آداب و سنن زیبا و فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش های کمتری صورت گرفته است و هر چه این توجهات اندک باشد، به جای بهره گیری از علم و دانش، فرهنگ های بیگانه بیشتر به جامعه ما رسوخ می کند. بر این اساس فروشگاه آنلاین دیدار، رویکرد خود در قبال کالاهای تخصصی برگزاری مجالسی نظیر جشن تولد، جشن تکلیف، جشن الفبا، شب یلدا و دیگر موارد مشابه را، تلاش برای تولید یا گزینش وتامین بر اساس نزدیک شدن و بیگانه نبودن با فرهنگ و سنّت های مطلوب ایرانی اسلامی قرار داده است.

 

ابزارها و وسایل مهمانی عمومی و غیر مناسبتی

یک نکته مهم در رابطه با تولید و تامین نیازهای مربوط به مراسم ها و تشریفات مجالس، طیفی گسترده از محصولات، کالاها و خدمات است. نظر به این که همراهان دیدار این همراهی متقابل در ارائه کالا و خدمات را از ما طلب کرده اند لذا ما نیز تلاش داریم تا به تدریج دامنه ی این فعالیت ها را در فروشگاه حضوری و آنلاین شاپ دیدار گسترش دهیم.

به منظور دسترسی آسان تر به محصولات و خدمات این گروه، سه دسته اصلی تعریف شده است:

  • در دسته ابزارهای مهمانی شما می توانید در زیر دسته های مختلف نسبت به تهیه انواع ابزار و وسایل مورد نیاز نظیر وسایل تزئینات مثل انواع بادکنک، لوازم پذیرایی نظیر ظروف یکبار مصرف چاپ دار و بدون طرحِ دارای رنگبندی، وسایل بسته بندی مثل کیف کادویی، جعبه هدیه و کاغذ کادو، ابزارهای نورافشانی و آتش بازی مجاز، انواع تم ها برای جشن تولد، جشن الفبا، جشن تکلیف، جشن قرآنی، جشن یلدا، نوروز، جشن دندونی، و...، لوازم و وسایل سرگرمی و شوخی و آنچه موسوم به شعبده بازی است، گیفت و هدایا، وسایل دعوت، تبریک و اطلاع رسانی و غیره را مشاهده و انتخاب نمایید. یک نکته مهم در این دسته آن است که فروشگاه دیدار به موضوع برگزاری مجالس عزا به عنوان یک نیاز توجه نموده و در دسته ای جداگانه نیازهای این گونه مجالس را تهیه و تولید و عرضه می نماید.
  • دسته دیگر، خدمات مورد نیاز برگزاری مراسم است که در این خصوص آنلاین دیدار شاپ خدماتی مثل بادکنک آرایی، دکوراسیون، تجهیزات صوتی تصویری، خدمات چاپ، تا ارائه خدمات در رابطه با مجری، مداح، سخنران، قاری قرآن و... را مدّ نظر دارد.
  • پذیرایی از نیازهای متداول مراسم مختلف است لذا در دسته ی پذیرایی مراسم، موضوع تهیه و عرضه انواع وعده غذا، شیرینی و شکلات، شیرینی ختم و مراسم عزا، پک پذیرایی، فینگر فود، میوه و اب میوه و نوشیدنی ها مورد توجه قرار می گیرد. به طور طبیعی به دلیل انواع متفاوت خوراکی های پذیرایی، برخی اقلام قابلیت سفارش از سراسر کشور را دارد (که از قبل نمونه های کوچکی مثل آبنبات پروانه ای، شکلات قلبی و... در مناسبت ها تولید و عرضه شده است)، لکن برخی اقلام مثل غذاهای گرم و غذاهای سرد عمدتا قابل سفارش برای تهران بزرگ است.

نکته ی آخِر این که برخی از مراسم ها از قبل برای فرد مشخص است. مثلا اگر می خواهید برای فرزندتان جشن تولد بگیرید، روز و تاریخ آن معلوم است و می توانید از هفته ها قبل تر برای تامین نیاز خود برنامه ریزی و کالاهای مورد نظر را خریداری کنید. اما برخی مسایل نامشخص است و بدون برنامه می باشد. فوت یک عزیز در یک خانواده از آن جمله است. فروشگاه دیدار تلاش دارد تا به این هر دو نیاز پاسخی درخور بدهد. خوب است برای این دو حالت به سایت فروشگاه دیدار به آدرس didareshop.com یا دفتر فرهنگی دیدار سربزنید تا با طیف گستره محصولات برگزاری مراسم ها آشنا شوید.

در پایان یادآور می شود که در برخی موارد نیز که متقاضی سفارش اختصاصی تعداد قابل توجه از یک کالا با برند یا نوشته مورد نظر خود هستید می توانید از مسیرهای دسترسی معرفی شده در سایت دیدار شاپ مطلب خود را پیام رسانی و پیگیری نمایید.